madicken

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

"Hemma"

Av Malin - 4 december 2011 11:23

Igår kom vi "hem" till huset igen efter några dagar på Koh Samet. Ön var inte riktigt som vi hade tänkt oss så därför ändrades planerna.

När vi kom dit fanns det massor av rum till uthyrning. Vi hittade till slut ett som vi tyckte var bra. Det var stort och med utsikt över havet

När rummet var fixat så tog vi oss ner på stranden för att äta lunch (det äckligaste jag någonsin har ätit) som bestod av kyckling och nudlar. Dock inga vanliga nudlar, de var breda, tjocka och såg ut som maneter och det var som att tugga gummi. Efter detta gick vi längst med stranden och när det tog slut vände vi och gick tillbaka. Hittade ett ställe bara några meter från stranden där man kunde få massage. Så vi slängde upp oss på madrasserna och sen var det bara att njuta i en timme. Detta gjorde vi varje dag.

Vi passade även på att gotta oss med ansiksmassage och fotmassage, har man semester så har man!

Ena kvällen bestämde vi oss för att åka iväg på kvällsfiske (18-24), bläckfisk är vad som fångas då. Dock var det attans så¨segt för mig & Tobias. De andra, bara thai, fick hur många som helst. Efter 2.5h fick jag äntligen min första och alla började applådera. 30-40 min senare fick Tobias sin första.

Sen grillades bläckfiskarna på båten och alla, förutom jag&Tobias blev helt lyriska. De åt och åt och åt. Tills slut tog jag mod till mig och smakade! Stolt över mig själv, men det smakade ingenting utan var bara segt att tugga på.

Här är mycket vildhundar och vildkatter. Hittade en liten, liten kattunge som var av bara skinn&ben. Kattälskare som jag är så beslutade jag mig för att smuggla med mig mat och ge den. Så den lunchen fick det bli en hamburgare, en del av det hamnade i en servett och kattungen fick sin mat! Hade jag vetat hur man gjorde så hade jag lätt tagit med den hem.

Sista kvällen satte vi oss på stranden för att äta middag. Träffade en amerikan där som vi pratade med en del tills det att vi blev utslängda, tydligen stänge de kl 21.

Gick till det enda stället, tillsammans med ALLA andra, som fortfarande hade öppet. Där var det ca14 killar mellan 6-18 år som gjorde en "fireshow" utan dess like. Jag har inte sett mycket eldshowar i mitt liv men detta var helt sjukt! De små pojkarna stod på de äldres axlar, samtidigt som de lekte med elden. Riktigt bra! Tyvärr dog kameran, men lyckades få ett kort

Just ja, efter första natten bytade vi hotell då det vi valde inte alls var bra. Väldigt lyhört och stenhårda sängar. Gick in i byn och hittade en bungalow som var jättemysig. Det fanns dock bara en säng och toalett men det dög! När Tobias skulle gå på toa så kallade han på mig. Då fanns det inget toapapper utan bara en liten dusch. Svenskar som vi är så sprang vi till affären och köpte papper :)

Så, nu har vi varit "hemma" en dag. Idag kom Åsa (Dane&B-I´s ena dotter) med familj så nu är det fullt hus. men vi hoppas på mer sol imorgon! Snart ska vi iväg och äta kvällsmat. Avslutar med blandade bilder från Koh Samet

Har varit en mulen dag

Paulina

4 december 2011 16:31

Härlig blogg! kika gärna in i min :)